استاندار استان مركزی: برای حضور گسترده تر در بازار روسیه برنامه ریزی كرده ایم
نوشته شده توسط : amatrack

'علی اكبر شعبانی فرد' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسكو افزود: روسیه بازار بسیار خوبی برای كالاهای ایرانی است و استان ما آمادگی دارد تا از فرصت های موجود برای گسترش مبادلات بازرگانی و همكاری های اقتصادی با این كشور استفاده كند.

استاندار استان مركزی به نقش دریای خزر در تسهیل حمل و نقل كالاها میان دو كشور ایران و روسیه اشاره و خاطرنشان كرد: ترانزیت از طریق دریای خزر ظرفیت بسیار خوبی برای همكاری میان دو كشور می باشد و می تواند در توسعه مناسبات تاثیرگذار باشد.

شعبانی فرد افزود: در این شرایط كه ایران تحت فشار غرب قرار گرفته، فرصت خوبی است كه بتوانیم از تجارت ایران حمایت كنیم تا حجم مبادلات بازرگانی میان كشورهای ایران و روسیه افزایش و تراز تجاری بهبود بیابد.

وی خاطرنشان كرد: استان مركزی از قابلیت های بسیار بالایی برخوردار است و امروز در شرایط خوبی برای صادرات كالا قرار داریم و می توانیم از امكانات موجود برای افزایش صادرات انواع كالاهای تولیدی به كشور فدراسیون روسیه استفاده كنیم.

شعبانی فرد گفت: استان مركزی دو هزار و 700 واحد صنعتی دارد و صادرات محصولات تولیدی این استان سیر تصاعدی دارد.

وی افزود: اگر 4 سال پیش استان مركزی 80 میلیون دلار صادرات داشت، تنها صادرات غیرنفتی این استان سال گذشته از مرز یك میلیارد دلار فراتر رفت كه حركتی افتخار آفرین می باشد و امكانات خوبی برای افزایش آن وجود دارد.

شعبانی فرد با اشاره به پیشرفت های عظیم صنعتی كشورمان به ویژه استان مركزی خاطرنشان كرد: ایران در گذشته برای تهیه كوچك ترین تجهیزات و ادوات با مشكل روبه رو بود ، اما امروز صنایعی در كشور و استان مركزی وجود دارد كه حرف اول را در دنیا می زنند.

استاندار استان مركزی در ادامه مصاحبه گفت: استقبال گسترده از تولیدات داخلی نیازمند فرهنگ سازی است و تولید كنندگان باید كیفیت كالاهای داخلی را به حدی برسانند كه ایرانی افتخار كند كه اجناس داخلی خریداری می كند.

استاندار استان مركزی با بیان اینكه همه باید برای عزت، افتخار، استقلال و توفیق بیشتر ایران از هیچ كوششی دریغ نكنند، اظهار داشت: تلاش های ما برای مشاركت در گسترش فناوری های پیشرفته و ارتقاء صنعتی و افتصادی كشور هدف گیری شده است.

'علی اكبر شعبانی فرد' استاندار استان مركزی برای شركت در همایش بزرگ اقتصادی ایران و روسیه و نیز نمایشگاه توانمندی های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به مسكو سفر كرده است.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: هالووین , زن , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: