جمهوری اسلامی ایران از كاهش مناقشات در عراق خشنود است
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روزچهارشنبه اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، در این دیدار لاریجانی با ابراز خرسندی از كاهش مناقشات سیاسی در صحنه عراق گفت: اكنون بهترین زمان برای خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشكلات آنان است.

وی ادامه داد:مردم عراق در اثر سیاست‌های صدام حسین و دولت آمریكا چندین دهه است كه تحت ظلم و فشار و محرومیت هستند، لذا اكنون كه رژیم صدام ساقط شده و نیروهای نظامی اشغالگران از كشور خارج شده‌اند باید به آبادانی كشور اهتمام جدی شود و جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه آماده همكاری در عرصه‌های گوناگون با دولت عراق است.

رییس مجلس شورای اسلامی باتاكید بر لزوم ارتقا روابط پارلمانی بین دوكشور گفت:روابط پارلمانی دو كشور هم خوب است و ما ارتباطات مثبت و سازنده‌ای داریم و اكنون كه عراق ریاست اتحادیه عرب را برعهده دارد انتظار می‌رود كه از این فرصت برای ایجاد ثبات و امنیت بیشتر در منطقه بهره جوید.

دراین دیدار عمارحكیم با ارائه گزارشی ازتحولات جاری در كشورش، روند تحكیم ثبات و امنیت و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم را علی‌رغم دخالت‌ها و كارشكنی‌های بیگانگان، مثبت و رو به جلو دانست.

براساس گزارش روز چهارشنبه اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی،'عاقل بیك جبارف' وزیر دارایی جمهوری قرقیزستان نیز پیش از ظهر دیروز (سه‌شنبه) با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو كرد.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری در قرقیزستان و پیروزی الماز بیك آتامبایف، روند توسعه دموكراسی در این كشور را مثبت و دلگرم‌كننده خواند و نسبت به تداوم پیشرفت و آبادانی قرقیزستان در آینده اظهار امیدواری كرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با خوب و دوستانه توصیف كردن روابط دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان گفت: مناسبات فی‌مابین دو كشور در زمینه اقتصادی و بازرگانی رو به رشد است و باید با در نظر گرفتن تمامی ظرفیت‌های موجود این روابط را تا بالا‌ترین سطح ممكن افزایش داد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشتراكات دینی و راهبردی دو كشور، لزوم تقویت همكاری‌ها و رایزنی‌های متقابل را یادآور شد و افزود: مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به نقش مراودات پارلمانی در توسعه و گسترش روابط میان كشور‌ها، از هرگونه گسترش مناسبات و همكاری‌ها در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو كشور حمایت می‌كند و آن را ضروری می‌داند.

در ادامه این دیدار عاقل بیك جبارف وزیر دارایی جمهوری قرقیزستان با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفت‌وگو مسوولان ایرانی، روند توسعه همكاری‌های دو كشور در زمینه‌های مختلف را مفید و رو به رشد توصیف كرد و افزود: ظرفیت‌های مختلفی برای گسترش روابط در زمینه‌های سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی میان دو كشور وجود دارد كه باید از تمامی آن‌ها بهره گرفت.

وی با اشاره به اهتمام رهبران سیاسی كشور متبوع خود به توسعه و گسترش روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران به عنوان كشوری قدرتمند و مسلمان در منطقه، بر لزوم افزایش همكاری‌ها و تعاملات دوجانبه و منطقه‌ای تاكید كرد.

وزیر دارایی قرقیزستان در ادامه با تحسین پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ملت ایران در عرصه‌های مختلف، خواستار بهره‌مندی كشور خود از این دستاورد‌ها گردید.

وی در پایان این دیدار افق روابط دو كشور در زمینه‌های علمی، فنی و اقتصادی را روشن خواند و نسبت به افزایش مبادلات فی‌مابین اظهار امیدواری كرد.

1547





:: برچسب‌ها: شهری ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: