نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'بهمن دری اخوی' روز شنبه در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه كتاب كردستان در سنندج افزود: یكی از راهكارهای شاخص نشان دادن اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی، برپایی نمایشگاه های كتاب است, چرا كه در دل خود زایش دارد و اهل قلم و ناشران و علاقمندان را با هدفی منسجم و مشخص گرد هم می آورد.

وی با بیان اینكه فرهنگ های مختلف از تمدن و فرهنگ والای ایران اسلامی تاثیر پذیرفته اند, اظهار داشت: فرهنگ ایرانی و اسلامی به حدی در جهان نفوذ پیدا كرده است كه بسیاری از نویسندگان و ادبای مشهور این تاثیرات را در آثار خود آورده اند.

وی با اشاره به اینكه اشاعه فرهنگ در كردستان جلوه دیگری دارد و رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان آن را استانی فرهنگی و مهد فرزانگان قلمداد كردند, گفت: در این استان فرهنگی، نویسندگان و ادبای بسیاری پرورش یافتند كه برای تعالی و عزت كشور خدمات شایسته ای را انجام داده اند.

دری اخوی در ادامه با بیان اینكه این نمایشگاه نخستین نمایشگاه استانی كتاب در سال جاری است, افزود: در سال جاری نمایشگاه كتاب در تمامی استان های كشور برگزار می شود كه امید می رود این مهم گامی موثر در راستای نشر فرهنگ كتاب و كتابخوانی در سطح كشور باشد.

وی تصریح كرد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری 100 عنوان كتاب ارزشمند در سطح كشور به چاپ های بالاتر از 50 و 100 می رسد كه این مهم نشان از تاثیرگذاری كتاب های منتشر شده دارد.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران خواست كه در نشر كتاب های خود بیشتر به نیارهای روز جامعه و فرهنگ دینی و اسلامی و فرهنگ ناب محمدی (ص) توجه داشته باشند, چرا كه در این صورت كتاب های منتشر شده به چاپ های بعدی نیز خواهد رسید.

وی خاطر نشان كرد: امید می رود این نمایشگاه ها در بالا بردن سطح دینی و همچنین در دسترس قرار دادن تازه های كتاب برای اقشار مختلف مردم جامعه موثر باشد.

نمایشگاه كتاب استانی كردستان روز شنبه در سنندج گشایش یافت.

ك/2/7348/533/320





:: برچسب‌ها: واشنگتن , ابرها , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: