دعا و استغفار، دل های مرده را زنده می كند
نوشته شده توسط : amatrack

شما دعاهای امیرالمومنین(ع) را نگاه كنید، پرشورترین دعاها همین دعاهای امیرالمومنین است. البته همه ادعیه رسیده از معصومین (ع)، پرمغز، پرمضمون و از لحاظ سوز و گداز، عاشقانه و عارفانه و غالبا درحد عالی است، منتها دعاهایی كه از امیرالمومنین (ع) رسیده جزو بهترین ها یا شاید بهترین هاست.

همین دعای كمیل یا دعای صباح یا مناجات شعبانیه، كه من از امام (ره ) یك وقتی پرسیدم كه در بین این دعاها شما بیشتر به كدام علاقه دارید، ایشان گفتند دعای كمیل و مناجات شعبانیه كه هر دو از امیرالمومنین (ع) است. این راز و نیاز و سوز و گداز امیرالمومنین و هم مناجات های آن بزرگوار، حقیقتا برای كسی كه توجه داشته باشد، گدازنده است.

من خواهش می كنم جوانان عزیز ما سعی كنند معانی این كلمات و این فقرات را در این دعاها مورد توجه قرار بدهند. الفاظ دعا، الفاظ فصیح و زیبائی است لیكن معانی، معانی بلندی است. در این شب ها (ماه مبارك رمضان ) با خدا باید حرف زد، از خدا باید خواست.

اگر معانی این دعاها را انسان بداند، بهترین كلمات و بهترین خواسته ها در همین دعاها و شب های ماه رمضان و شب های احیاء و دعای ابی حمزه و دعاهای شب های قدر است.

اگر معانی این دعاها را نمی دانید، با زبان خودتان دعا كنید، خودتان با خدا حرف بزنید. بین ما و خدا حجابی وجود ندارد، خدای متعال به ما نزدیك است، حرف ما را می شنود. بخواهیم با خدا حرف بزنیم، خواسته های خودمان را از خدای متعال بخواهیم. این انس با خدای متعال و ذكر خدای متعال و استغفار و دعا خیلی تاثیرات معجزآسائی بر روی دل انسان دارد، دل های مرده را زنده می كند.

* از بیانات رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه تهران (سی ام شهریور1387)

فراهنگ **1003**





:: برچسب‌ها: بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: