واكنش جوانفكر به سخنان ضد ایرانی مدیر اخبار جهانی بی.بی.سی.
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'پیتر هاركس' نماینده رسانه دولتی انگلیس در بخشی از سخنان روز جمعه خود در اجلاس جهانی رسانه ها مدعی شد كه بی.بی.سی با وجود آنچه كه وی 'سانسور' و 'ارعاب' در ایران عنوان كرد، به علت دنبال كردن سیاست 'بی طرفی' دارای مخاطبان بسیاری است.

'علی اكبر جوانفكر' مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل ایرنا در واكنش به سخنان

نماینده بی بی سی گفت: رسانه هایی مانند بی.بی.سی. مجاز نیستند با دستاویز قراردادن 'آزادی بیان' در امور داخلی كشورهای دخالت كرده و به بحران و بی ثباتی در كشورهای هدف دامن بزنند.

این سخنان مدیر عامل ایرنا با استقبال گسترده هیات های شركت كننده در این رویداد بین المللی مواجه شد.

جوانفكر ادعای 'بی طرفی' بی.بی.سی را به باد انتقاد گرفت و خطاب به نماینده بی.بی.سی گفت: رسانه شما در اعتراضات مردمی سال گذشته در انگلیس، افراد معترض را 'آشوبگر' خطاب كرد. اگر چنین تحولاتی در كشوری دیگر روی می داد، بی.بی.سی معترضان را 'افراد انقلابی' و 'آزادیخواه' معرفی می كرد.

مدیر عامل ایرنا از 'هاركس' پرسید: آیا بی.بی.سی سال گذشته در پی بروز اعتراضات مردمی در انگلیس به محدودیت دولت بریتانیا در ارتباطات اینترنتی و شبكه های اجتماعی اعتراض كرد؟ و آیا بی.بی.سی. در این زمینه از سیاست های دولت انگلیس پیروی نكرد؟

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: وظیفه رسانه ها تلاش برای به قدرت رساندن یك مجموعه یا بركناری مجموعه ای دیگر از قدرت نیست.

سرپرست موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران با انتقاد از عملكرد بی.بی.سی. در قبال تحولات ایران افزود: كارآمدی رسانه های ارتباطات جمعی بر بی طرفی نسبت به رویدادهای خبری و انعكاس صحیح، دقیق و شفاف اخبار به مردم متكی است و تغییر در نظام های حكومتی وظیفه مردم است و رسانه های ارتباط جمعی در این زمینه وظیفه ای ندارند.

نماینده بی.بی.سی كه آشكارا مشخص بود از پاسخ های جوانفكر عصبی شده است، در واكنشی انفعالی گفت: وقت جلسه برای پاسخگویی به نماینده ایرنا كافی نیست و بهتر است در این زمینه مذاكرات خصوصی یا مناظره زنده صورت گیرد.

دومین اجلاس جهانی رسانه ها روز گذشته با شركت 103 كشور جهان از جمله هیات ایرنا به نمایندگی از ایران در مسكو آغاز به كار كرد.

1377**518**1545





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: