صنعت گردشگری كشور در سال 91 باید چهارمیلیون شغل ایجاد كند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'منوچهر جهانیان' چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز اظهار داشت: براساس هدف گذاری های انجام شده در سال جاری باید پذیرای 7.5 میلیون گردشگر باشیم كه درصورت موفقیت در اجرای این هدف، 13 میلیارد دلار درآمد ارزی برای كشور ایجاد می شود.

وی با بیان این كه ارزش افزوده صنعت گردشگری در ایجاد رونق اقتصادی جوامع میزبان و محلی موثر است، تصریح كرد: استان فارس نیز باید در سال جاری زمینه حضور 560 هزار گردشگر خارجی را فراهم كند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن ارایه برخی آمارهای گردشگری در سطح بین الملل طی دهه های اخیر، یادآور شد: تعداد گردشگران در سال 1950 حدود 25 میلیون نفر بود و این آمار در سال 2011 به 982 میلیون نفر رسیده كه بیش از یك هزار میلیارد دلار گردش مالی به همراه داشته است.

جهانیان ادامه داد: در سال گذشته میلادی با وجود پیش بینی رشد 3/3 درصدی صنعت گردشگری جهانی، رقم رشد این بخش به 4 درصد رسید و در ماه های ابتدایی سال 2012 نیز كه رشد 4/4 درصدی پیش بینی شده ، رشد این صنعت از 6 درصد فراتر رفته است.

وی خاطرنشان كرد:‌ شواهد نشان می دهد كه گردشگر امروزی به دنبال بازدید از مناطق و جاذبه های كمتر شناخته شده و جدید است كه در همین راستا باید به معرفی هرچه بیشتر جذابیت های گردشگری كشور در عرصه های جهانی همت گماشت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حضور در نمایشگاه های بین المللی را یكی از راه های معرفی و ارایه داشته های هر منطقه و كشور عنوان كرد و گفت: نمایشگاه ها فرصت خوبی برای معرفی محصولات بخش خصوصی فعال، برقراری تعامل با شركت های خارجی و در نهایت انعقاد قراردادهای اقتصادی به شمار می آید.

جهانیان از تقسیم بندی نمایشگاه های بین المللی در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و یادآور شد: براساس شاخص های تعیین شده، 16 نمایشگاه را در دسته اول، 10 نمایشگاه در دسته دوم و 8 نمایشگاه را در دسته سوم قرار داده ایم.

هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز با حضور سفیران 30 كشور خارجی در ایران، مسوولان و مدیران حوزه گردشگری و فعالان این صنعت از چهارشنبه شب 14 تیرماه در شیراز گشایش یافت.

هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز با حضور فعالان بخش های مختلف صنعت گردشگری از ایران و 9 كشور خارجی شامل مالزی، سنگاپور، اندونزی، كنیا، تركیه، تایلند، عمان، هلند و امارات متحده عربی در محل دائمی نمایشگاه های استان فارس واقع در شهرك گلستان شیراز تا شنبه 17 تیرماه ادامه دارد.

نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز تنها نمایشگاه تخصصی كشور است كه در تقویم نمایشگاه های بین المللی سازمان جهانی گردشگری به ثبت رسیده است.

فراهنگ**1055**1336





:: برچسب‌ها: فیلم , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: