مسوولان ایران و چین در مورد مسایل حج گفت وگو كردند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا، ریاست هیات ایرانی را در این نشست كه در پكن برگزار شد ' محمد رضا باقری ' معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری و مسوولیت هیات چینی را 'گوا چنگ جن' دبیركل انجمن مسلمانان چین برعهده داشتند.

گو چنگ جن در این دیدار گفت: تعداد حجاج چینی در حال افزایش است و ما برای برنامه ریزی بهتر و هماهنگی به تجربیات ایران نیاز داریم.

وی با اشاره به دیدار سال های گذشته مسوولان حج چین با سرپرست حجاج ایرانی در مكه و مدینه تاكید كرد: ما علاقه مند هستیم كه با بعثه مقام معظم رهبری ارتباط بیشتری داشته باشیم.

وی سپس توضیحاتی در مورد وضعیت مسلمانان چین و خدماتی كه دولت انجام داده از جمله ساخت مساجد در شهرها و مناطق پیشرفت كرده از نظر اقتصادی و تجاری ، ارائه كرد.

معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نیز در این نشست گفت: ما از پیشرفت های چین از جمله وضعیت خوب جامعه مسلمانان این كشور خوشحال هستیم.

باقری روابط ایران و چین را ممتاز توصیف كرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مسایل حج و زیارت آمادگی همكاری با طرف چینی دارد .

وی ضمن دعوت از مقام های بعثه حج و انجمن مسلمانان چین برای سفر به ایران در راستای تداوم گفت وگو و انتقال تجربیات، پیشنهاد كرد دو كشور در این زمینه یك یادداشت تفاهم امضا كنند.

هیات ایرانی به دعوت طرف چینی و پس از دیدار سال گذشته مسوولان انجمن مسلمانان چین با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی به پكن سفر كرده است.

در این نشست مسایل فرهنگی حج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در گفت وگوهای امروز علاوه بر رایزن فرهنگی ایران در چین ، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و یكی از مدیران ارشد سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند.

آمار رسمی نشان می دهد چین بیش از 21 میلیون نفر مسلمان دارد.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: روش ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: