آثار حاضر در فضای باز تئاتر عروسكی با كیفیت متفاوتی ارائه شد
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،‌ مجید امرایی افزود: در این دوره از جشنواره عروسكی شاهد تفاوت های زیادی در بخش های مختلف بویژه در بخش نمایش های فضای باز هستیم.

وی درمورد تفاوت های نمایش عروسكی در سالن نسبت به اجرای آثاردر فضای باز عنوان كرد: استفاده از عروسك به عنوان یك عنصر نمایشی در فضای باز با استفاده از عروسك در فضای سالن های نمایشی كاملا متفاوت است زیرا در اجرای نمایش عروسكی در محوطه های باز اغراق در همه ابعاد نمایشی جزوعناصر تكنیكی است.

امرایی تاكید كرد: در نمایش خیابانی به شیوه عروسكی ساخت عروسك ، فضاسازی ها ،شخصیت پردازی ها و در مواجهه با مخاطب آئین وارگی و نمایش وارگی دو عامل اساسی هستند كه باید مورد توجه كارگردانان قرار گیرند.

** حضور 11 اثر نمایشی از 8 كشور جهان در جشنواره نمایش عروسكی تهران- مبارك

نمایش 'آب' از ایتالیا، نمایش 'داستان دالاس' از كره جنوبی، نمایش 'ماه سالییر' از بلاروس، نمایش 'روز دوست داشتنی' و نمایش 'چهار فصل سال' از گرجستان، نمایش 'بزك چینی' از افغانستان، نمایش 'هیولای زباله' از تركیه، نمایش 'داستان آمرسینگ راتور دلاور' از هند، نمایش 'رومپل اشتیلزشن' و نمایش 'جعبه جادویی' از آلمان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

** هشت تالار نمایشی میزبان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسكی تهران- مبارك شدند

تالارهای مجموعه تئاترشهر (تالار اصلی، تالار چهارسو، تالار قشقایی، تالار سایه و كارگاه ‌نمایش)، تالار فردوسی، تالار سنگلج، خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر، خانه نمایش شماره 2، فرهنگسرای نیاوران، تالار هنر و تالار گلستان كانون پرورش فكری كودك و نوجوان میزبان نمایش‌های چهاردهمین جشنواره‌ی بین‌المللی نمایش عروسكی تهران- مبارك شدند.

همچنین نمایش‌های فضای باز این جشنواره در محوطه‌ی مجموعه تئاترشهر، محوطه خانه هنرمندان و كاخ گلستان اجرا خواهند شد.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاترعروسكی- مبارك از 10 تا 15 تیر ماه سال جاری با حضورگروه‌های تئاتر ایرانی وخارجی و به دبیری اردشیر صالحپور درتهران برگزار می‌شود.

فراهنگ**9266**1588

روابط‌عمومی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسكی تهران- مبارك

تدوین نمایش 'جك و لوبیای سحر آمیز' آغاز شد

با پایان یافتن تصویربرداری نمایش 'جك و لوبیای سحر آمیز' به كارگردانی مهدی مهدی آبادی، تدوین آن، شروع شد.

سید مهدی محمدی مدیر روابط عمومی نمایش 'جك و لوبیای سحر آمیز'، در این باره گفت: تصویربرداری نمایش 'جك و لوبیای سحر آمیز' كه نوشته بهاره میرزاپور و مهدی مهدی آبادی است در استودیو فرهنگ به اتمام رسید و تدوین این نمایش توسط امیر محمدیان آغاز شد.

وی در خصوص داستان این نمایش گفت: این نمایش روایتگر زندگی پسركی به نام جك است كه گاو خود را برای فروش به بازار می برد و به جای آنها لوبیا های سحرآمیزی می گیرد كه سرنوشت زندگی او را دچار تغییر می كند.

محمدی با اشاره به اینكه بزودی نسخه ویدیویی این نمایش روانه بازار خواهد شد افزود: تصویربرداری نمایش فوق به روش دی وی كم و حرفه ای با قابلیت پخش از صدا و سیما انجام شده است.

وی نمایش جك و لوبیای سحر آمیز را كه به صورت موزیكال اجرا می‌شود ویژه گروه سنی كودكان و نوجوانان دانست و افزود: این نمایش پیش از این در تالار هنر روی صحنه رفته و رامین كحال‌زاده، بهاره میرزاپور، مریم ایرانمنش و محمد فیاضی در آن ایفای نقش می‌كنند

مدیر روابط عمومی نمایش جك و لوبیای سحر آمیز با اشاره به اینكه شركت فرهنگ فیلم تهران مجری طرح این نمایش است افزود: این شركت از حدود پنج سال پیش با هدف تولید و توزیع آثار نمایشی برتر و با شعار 'تئاتر در خانه' به تولید آثاری چون مكبث، هملت،‌ سودادخت، ماكاندو، آدم برفی، یه شهر بی پرنده، رمپل، مش مش قلی خان، نقالی ایرانی و فیلم كوتاه خاطرات گمشده پرداخته و پیش از این نیز با صدور اطلاعیه ای آمادگی خود را برای حمایت از گروه های نمایشی كه قصد تولید نسخه ویدیویی آثار خود را دارند اعلام كرده بود.

از دیگر عوامل نمایش جك و لوبیای سحرآمیز می توان به ندا فیروزه و شیما صادقی دستیار كارگردان، رضا شعبانی آهنگساز، میترا حكیم هاشمی طراح صحنه و لباس، مهرنوش بلمه طراح لباس و دوخت، بهزاد ناظری مدیر تولید و امیر عباس تقی پور تهیه كننده نام برد.





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: