اختلاف نظر نماینده دادستان تهران و وكیل یكی از متهمان بر سر دریافت رشوه 80 میلیون تومانی
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، در ابتدای نوبت عصر یازدهمین جلسه محاكمه متهمان پرونده اختلاس از شركت بیمه ایران در شعبه 76 دادگاه كیفری استان تهران، نماینده دادستان تهران دریافت رشوه به مبلغ 800 میلیون ریال از آقای 'د.س 'را اتهام خانم' ن.س' رییس سابق شعبه سرافراز بانك ملت عنوان كرد.

در ادامه دادگاه به دلیل عدم حضور ' ن.س' در دادگاه وكیل وی در جایگاه حاضر شد و خطاب به دادگاه گفت: موكل من برخلاف آنچه در كیفرخواست مطرح شده است به هیچ وجه اقرار به دریافت رشوه نكرده است.

وكیل مدافع ' ن.س' ادامه داد: یكی از مبانی توجه اتهام به موكل در كیفرخواست صادر شده اظهارات آقای د.س است در حالی كه 'د.س' در اظهارات خود گفته است كه مبلغ 10 تا 20 میلیون تومان را بابت پرداخت عیدی به 'ن.س' داده ام و حدود 60 میلیون تومان نیز صرف بازسازی منزل وی كرده ام كه حدود 15 تا 20 میلیون تومان را باز گرداند.

نورشرق ادامه داد:' ن.س' در بازجویی ها پذیرفته است كه حدود 10 میلیون تومان از د.س دریافت كرده و بین كارمندان بانك تقسیم كرده است و دریافت هدیه پایان سال لزوما در قبال انجام كار نیست كه رشوه تلقی شده است.

وكیل مدافع 'ن.س' گفت: موكل در قبال دریافت پول هیچ انگیزه ای در سر نداشته و 'د.س' نیز در اظهارات خود نگفته است كه در قبال دریافت پول توقع انجام كاری را داشته است.

وی همچنین درباره دریافت مبلغ 60 میلیون تومان نیز افزود: آن مبلغ مربوط به بازسازی منزل موكل بوده است كه به صورت مستقیم و نقدی پرداخت نشده بلكه به دلیل حوزه كاری آقای د.س حدود 60 میلیون تومان مصالح ساختمانی برای موكل آورده شده است كه البته 15 تا 20 میلیون تومان از این وجه به آقای د.س بازپرداخت شده است.

** د.س: هیچ تسهیلاتی از شعبه سرافراز دریافت نكردم

در ادامه دادگاه و پس از پایان دفاعیات وكیل مدافع خانم ن.س، آقای د.س با دستور قاضی مدیرخراسانی در جایگاه حاضر شد و در پاسخ به سوال قاضی مبنی بر اینكه چه مبلغی را به خانم ن.س پرداخت كردید؟ گفت: حدود 10 تا 20 میلیون تومان به خانم ن.س دادم تا به عنوان عیدی در بین كارمندان تقسیم كند.

وی در پاسخ به این سوال قاضی مبنی بر اینكه آیا در قبال پرداخت وجوه تسهیلاتی هم از آن شعبه دریافت كردید یا خیر؟ افزود:هیچ تسهیلاتی از آن شعبه گرفته نشد زیرا من با شعبه بانك ملت در میدان هفت تیر كار می كردم.

د.س همچنین درباره پرداخت مبلغ 60 میلیون تومان به خانم ن.س گفت: این مبلغ بابت پیمانكاری بود كه در ساختمان خانم ن.س انجام شد و وی مبلغی را هم بازگرداند.

** نماینده دادستان تهران: پرداخت وجه بدون دریافت تسهیلات بی معناست

در ادامه نماینده دادستان تهران به منظور دفاع از كیفرخواست صادرشده علیه خانم ن.س رییس سابق شعبه سرافراز بانك ملت گفت: در اظهارات و اقاریر آقای د.س در تحقیقات مقدماتی آمده است كه وی در قبال دریافت وجه از شعبه سرافراز بانك ملت تسهیلاتی دریافت كرده است، گفت: در حالی كه آقای د.س امروز در دادگاه می گوید كه تسهیلاتی دریافت نكرده و این مبلغ را فقط به عنوان عیدی داده است كه اگر تسهیلاتی نگرفته باشد پرداخت وجه بی معنا خواهد بود.

ذبیح زاده گفت: همچنین در اظهارات خانم ن.س آمده است كه در آستانه عید توسط فردی كه كلیه امور بانكی آقای د.س را انجام می داد و همیشه در شعبه دیده می شد مبلغ یك میلیون تومان به عنوان عیدی به اینجانب داده شد و شخصی را هم برای بازسازی منزل معرفی كرد.

نماینده دادستان تهران در ادامه به روایتی از امام علی (ع) اشاره كرد و گفت: یكی از كارگزاران حضرت علی (ع) رشوه ای دریافت كرده بود كه وقتی برای پاسخگویی اظهار شد گفت كه این مبلغ را به عنوان هدیه گرفته است كه امام علی (ع) در پاسخ گفتند اگر در این مقام و سمت نبودید و در منزل خود می نشستید آیا باز هم به شما این هدیه را می دادند.

ذبیح زاده گفت: بر همین اساس اگر خانم ن.س رییس شعبه سرافراز بانك ملت نبود آیا آقای د.س به وی یك میلیون تومان عیدی می داد.

ذبیح زاده گفت: به طور قطع اتهام متهم محرز است و تقاضای كیفر را برای متهم داریم.

در ادامه دادگاه وكیل مدافع خانم ن.س به منظور ارایه آخرین دفاعیات خود در جایگاه حاضر شد و گفت: رشوه به وجهی اطلاق می شود كه رشوه گیرنده در قبال آن فعلی را انجام دهد یا فعلی را ترك كند.

نورشرق با بیان اینكه در مذموم بودن رشوه هیچ بحثی نیست، افزود: امروزه دریافت عیدی پایان سال در بانك ها عرف شده و غیرقابل انكار است و اگر قرار باشد دریافت این مبلغ كه توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی به عنوان عیدی پایان سال به مدیران و كاركنان بانك ها داده می شود، رشوه محسوب شود باید بر حجم زندانیان به اتهام دریافت و پرداخت رشوه افزوده شود.

وی افزود: ممكن است دریافت مبلغ توسط موكل از آقای د.س كار نادرستی باشد اما مشمول عنوان اتهامی رشوه نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا پس از آخرین دفاعیات وكیل خانم ن.س آقای د.س بار دیگر به دستور قاضی مدیرخراسانی در جایگاه حاضر شد و در پاسخ به این سوال كه آیا شما از بانك ملت شعبه سرافراز تسهیلاتی دریافت كردید یا خیر گفت: از شعبه سرافراز تسهیلاتی نگرفتم و تسهیلات من در حد هیات مدیره و مدیرعامل بود.

وی افزود: تسهیلات در حد شعبه را قبلا از بانك ملت شعبه هفت تیر می گرفتم كه به دلیل عدم همكاری رییس شعبه پرونده من را به شعبه سرافراز انتقال دادند كه در حد هیات مدیره و مدیر عامل بود و فقط پرداخت ها و دریافت ها از صندوق آن شعبه انجام می شد.

اجتمام ** 9140 ** 1788 **





:: برچسب‌ها: قدیمی , هالووین , خام ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: