چند خبر كوتاه فرهنگی و هنری
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'پول نقد' به نویسندگی مریم امینی و سردبیری شهلا دباغی درباره مردی است كه به رغم نصیحت دیگران حاضر نیست در معاملات خود از چك رمزدار استفاده كند.

** مجموعه مستند 'ایران، دیاری برای تمام فصول' به تهیه كنندگی و كارگردانی سیدمحمد میر سلطانی از شبكه آموزش سیما پخش می شود.

این مستند در 26 قسمت 30 دقیقه ای در شبكه سحر تولید شده است و تاكنون درشبكه های العالم، پرس تی وی، خبر، تهران، جام جم، آی فیلم و شما به نمایش درآمده است.

مستند 'ایران، دیاری برای تمام فصول' جاذبه های تاریخی، طبیعی و جلوه های فناوری و پیشرفت را در 9 استان كردستان، خوزستان، همدان، تهران، قم، فارس، خراسـان رضوی، گیلان و اردبیل به تصویر كشیده است.

** ازاره ها و پله های سنگی كاخ موزه صاحبقرانیه، كوشك احمد شاهی، موزه جهان نما و آبنمای ضلع غربی كاخ اختصاصی نیاوران مورد پاكسازی قرار گرفتند و آثار جرم، چربی و آلاینده ها از چهره این بناها زدوده شد.

قسمت پایین دیوارهای اطاق و یا ایوان از كف بنا به بالا حدود دو متر كمتر یا بیشتر 'ازاره' نامیده می شود.

** دو فیلم ایرانی 'ارتفاع امید' و ' در جستجوی پلنگ ایرانی' به بخش نهایی شانزدهمین دوره جشنواره زیست محیطی خانتی مانسیسك روسیه راه یافتند و در نهایت فیلم 'ارتفاع امید' به كارگردانی؛ كیوان مجیدی ، جایزه بهترین كارگردانی را از این جشنواره دریافت كرد.

** مجموعه مستند 'انارستان' به تهیه كنندگی حمیدرضا هدایتی در سیزده قسمت 30 دقیقه ای از اوایل تیرماه از شبكه مستند سیما پخش می شود.

این مستند روایتی نو از آداب و رسوم و فرهنگ های مناطق مختلف ایران است.

فراهنگ** 2025





:: برچسب‌ها: انگلستان , رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: