مداخله نظامی در سوریه عواقب فاجعه باری به همراه دارد
نوشته شده توسط : amatrack

پروفسور 'كلاودیو موفا درگفت وگو با خبرنگار ایرنا در رم، اظهارات مداخله جویانه اخیر وزیر خارجه ایتالیا مبنی بر مداخله 'حتی نظامی' در سوریه را افراط گرایی خواند و افزود: 'جولیو ترتزی' هرگز علاقه ای به دفاع از ملت سوریه و اصول حقوق بین المللی ندارد.

وی با انتقاد از مواضع دولت رم و دنباله روی از سیاست های جنگ افروزانه واشنگتن، گفت: رییس دیپلماسی ایتالیا فقط دنباله رو افرط گرایی های غرب، اسراییل و حامیان او در امریكا و اروپا بویژه در انگلیس و فرانسه است كه می خواهند با اقدامات تروریستی و فاجعه بار، دولت قانونی و مشروع بشار اسد را سرنگون كنند.

استاد دانشگاه ایتالیا با بیان اینكه امریكا و همپیمانانش در حال تكرار سناریو جنگ لیبی هستند، گفت: روسیه و چین و دیگر كشورهای اسیای مركزی كه مخالف چنین سیاستی جنگ افروزانه هستند بر گفت و گو و مذاكره پافشاری كرده و سعی بر قطع مداخلات خارجی خواهند كرد كه از ماه ها است به نفع تروریسم و شورشیان سوری و غیر سوری عمل می كنند.

وی ، وزیر خارجه ایتالیا را حامی رژیم صهیونیستی خواند و ادامه داد: جولیو ترتزی از مداخله مستقیم نظامی علیه كشوری مستقل سخن می گوید، مداخله ای كه هرگز موافقت مسكو و پكن را كسب نمی كند و رسما خالی از پوشش سازمان ملل است.

وی به تداوم سیاست های جنگ افروزانه امریكا و برخی كشورهای غربی همپیمان برای سلطه گری بر كشورها اشاره كرد و افزود: اینكه كشورهای متجاوز ابتدا بدون موافقت سازمان ملل و بطور یكجانبه علیه سوریه جنگی به راه بیاندازند تا پس از آن حمایت روسیه و چین را بدست آورند، بعید نیست.

وی گفت: البته این تنها یك نظریه است؛ مساله معتبرتر دیگر این است كه آغاز چنین جنگی می تواند جهان را به سوی جنگ جهانی پبش ببرد و حال باید پرسید كه آیا واقعا ترتزی چنین چیزی را می خواهد؟

اروپام ** 2171**1596** 3404





:: برچسب‌ها: آیفون , قرمز , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: