كلینیك های كسب و كار راه اندازی می شوند
نوشته شده توسط : amatrack

'محمد رضا سپهری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: طی دو دهه گذشته دنیای كار و اشتغال دچار تغییر و تحولات قابل توجهی شده است.

وی بیان داشت: بر اساس چشم انداز اشتغال و بیكاری كشور و اهداف سند چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه، برای دستیابی به اهداف مندرج در این اسناد باید نگرش های جدید در عرصه اشتغال و بیكاری ایجاد شود.

** نیازمند دولت كارآفرین هستیم

سپهری تاكید كرد: هم اكنون بیش از هر چیزی نیازمند دولتی كارآفرین هستیم كه دارای نگرشهای كارآفرینانه باشد تا بتواند اهداف یاد شده را تحقق بخشد.

وی تصریح كرد: سازمانهای امروزی باید به سازمانهای كارآفرین تبدیل شوند و مدیران كارآفرین باید فرآیند كارآفرینی سازمانی را در بنگاهها و دستگاههای خود محقق سازند.

** عدم تعادل در بازار كار

سپهری با اشاره به عدم تعادل در بازار كار گفت: هم اكنون به دلیل عدم تعادلهای تحصیلی، سنی و جنسی، منطقه ای و مهارتی باید با نگرش كارآفرینانه به سمت تعادل بازار كار گام بر داریم تا بتوان نرخ بیكاری را بر اساس برنامه پنجم توسعه به هفت درصد تقلیل داد.

** اتاق فكر موسسه كار و تامین اجتماعی

سپهری گفت: موسسه كار و تامین اجتماعی برای نخستین بار در كشور اتاق فكر كارآفرینی را با رویكرد دولت كارآفرین ایجاد كرده است.

وی بیان داشت: همچنین موسسه كار و تامین اجتماعی برای نخستین بار در ایران دانشنامه كارآفرینی و دوره های آموزش مهارت های كسب و كار و كارآفرینی را در سطح عمومی و تخصصی دایر كرد.

وی گفت: این موسسه با استفاده از دانش روز و تجربیات جهانی بسته های آموزشی متنوعی را در زمینه كارآفرینی تهیه و نسبت به تربیت مربیان كارآفرینی و رتبه بندی موسسات و مدرسان اقدام كرده است.

** بسته های خلاقیت و نوآوری

رئیس موسسه كار و تامین اجتماعی گفت: همچنین از سوی این موسسه بسته های آموزشی خلاقیت و نوآوری تولید شده و دوره های آموزش كارآفرینان جوان با عنوان طرح 'كاج' با روشهای یادگیری كارآفرینانه در سطوح مقدماتی و پایه ای در اقصی نقاط كشور شكل گرفت.

به گفته وی، تهیه شاخص های كارآفرینی در ایران با همكاری سازمان دیده بان جهانی كارآفرینی و دانشكده كارآفرینی دانشگاه تهران در سه سال متوالی تولید شده و ادامه خواهد یافت تا با ارزیابی رتبه كشور در بین كشورهای عضو سازمان دیده بان جهانی كارآفرینی بتوان هر ساله جایگاه ایران را ارتقا داد.

وی اظهار داشت: موسسه كار و تامین اجتماعی درصدد است همه ظرفیت های آموزشی كشور را تحت پوشش آموزشهای خود قرار دهد.

سپهری گفت: برای خانواده ها از طریق رسانه های جمعی برای شبكه های اجتماعی از طریق مجلات و همچنین تولید نرم افزار برای مدارس، مهد كودكها و دبیرستانها از طریق بیش از 300 موسسه آموزشی تلاش شده است آموزشهای مهارت كسب و كار و كارآفرینی را در كشور توسعه دهد.

اقتصام ** 9123 **1594





:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: