استاندار خراسان رضوی بر اهمیت و محوریت اقتصاد مقاومتی تاكید كرد
نوشته شده توسط : amatrack

'محمود صلاحی' روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در مشهد افزود: در اقتصاد مقاومتی كه اقتصادی انبساطی است و نه انقباضی، مقاومت حرف نخست را می زند و بر خلاف بسیاری از كشورهای بزرگ كه در شرایط بحران اقتصادی 'اقتصاد ریاضتی' را در پیش گرفتند جمهوری اسلامی این اقتصاد را نپذیرفت.

وی افزود: به تاكید مقام معظم رهبری این فشارها زمینه ای می شود تا از وابستگی اقتصاد ما به نفت كاسته شده و 'تولید' محوریت یابد.

استاندار خراسان رضوی اظهارداشت: در 'اقتصاد مقاومتی' آسیبها بررسی شده و كاهش می یابند و تولید با محوریت كار و سرمایه ایرانی ملاك عمل است ضمن آنكه مصرف كالاهای داخلی تبلیغ می شود و تمامی تلاش برداشتن موانع از مسیر تولید است.

وی گفت: البته در این میان مردم نقشی اساسی و محوری را در ترغیب تولید با روی آوردن به خرید كالاهای داخلی دارند.

صلاحی افزود: باید مردم به منظور حمایت از اشتغال فرزندان این سرزمین به خرید كالاهای داخلی روی آورده و خرید كالاهای خارجی را مزیتی برای خود ندانند.

وی اظهار داشت: راه كسب و افزایش ثروت و سرانه ملی كه اشتغال را به دنبال دارد تولید و مصرف كالاهای داخلی است زیرا با افزایش ثروت و سرانه ملی می توانیم توسعه لازم را كسب كنیم و به خودكفایی رسیده و صادرات داشته باشیم.

استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: تمامی اقدامات باید در راستای روانسازی بخش تولید، تجارت و صادرات باشد تا با هدف افزایش تولید، ضوابط دیوانسالارانه كاهش یابد.

وی ادامه داد: با برنامه ریزیهایی كه صورت گرفته باید همه ضوابط دست و پاگیر امر تولید حذف شوند و مجوزها سریعتر در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد.

او گفت: بر این مبنا طی روزهای گذشته در بخش كشاورزی زمینه صدور مجوز برای واحدهای مرغداری تسهیل شد تا واحدهای بیشتر و نیز نیمه تمام شكل گرفته و فعال شوند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پیش از این نیز از بخش تولید حمایت می شد اما در شرایط كنونی باید حمایتها و نیز تسهیلات ارائه شده بانكها به این بخش افزایش یابد.

وی گفت: شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی هم مجموعه تسهیل كننده و رفع كننده مشكلات برای بخش تولید است و تا پایان امسال هر سه هفته یكبار نشست این شورا در استان برپا می شود.

2713/659





:: برچسب‌ها: پاریس , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: