پرخوری در زمان افطار منجر به بی حالی شدید و حتی غش می ‌شود
نوشته شده توسط : amatrack

'فرهاد رضوانی' در گفت و گویی افزود: فاصله بین افطار تا سحر بهترین زمان برای مصرف مایعات مثل آب، چای، آب میوه‌ های طبیعی، میوه و تنقلات سالم مثل بادام، پسته و گردو است.

وی افزود: برنامه غذایی در ماه مبارك رمضان نباید نسبت به قبل خیلی تغییر كند و در صورت امكان باید ساده باشد همچنین باید طوری تنظیم شود كه بر روی وزن طبیعی تأثیر زیادی نداشته باشد.

رضوانی تصریح كرد با توجه به ساعات طولانی گرسنگی در روز، باید غذاهایی را مصرف كنیم كه به كندی و دیر هضم می شوند غذاهای دیرهضم معمولا هشت ساعت در دستگاه گوارش می مانند، در حالی كه غذاهای زود هضم فقط سه تا چهار ساعت در معده باقی می مانند و فرد خیلی زود احساس گرسنگی خواهد كرد.

معاون آموزشی اورژانس كشور ادامه داد:‌ حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دوسر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار،‌ برنج با پوست از جمله غذاهای دیر هضم محسوب می شوند و به غذاهایی كه حاوی قند، آرد سفید و غیره هستند غذاهای زود هضم گفته می شود.

رضوانی گفت: از همه گروه های غذایی مثل میوه، سبزیجات،‌ گوشت و مرغ و ماهی، نان و غلات و گروه شیر و لبنیات باید در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وی خاطرنشان كرد غذاهای سرخ شده باید به مقدار كم مصرف شود، زیرا باعث عدم هضم، سوزش سردل و اختلال در وزن مناسب می شود.

اجتمام**9105 **1569





:: برچسب‌ها: مدل , جشنواره , هندوستان ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: