وزیر دفاع ایران اعزام نیروی نظامی برای کمک به حکومت سوریه را تکذیب کرد
نوشته شده توسط : amatrack

وزیر دفاع ایران معترضان سوری را "تروریست" خوانده و گفته که نیروهای نظامی سوریه توانایی مقابله با آنها را دارند

احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران گفته است که کشورش قصد ندارد برای سرکوب مخالفان دولت سوریه نیروی نظامی به آن کشور اعزام کند.

وزیر دفاع ایران که در حاشیه نشست هیات دولت با خبرنگاران گفت و گو می کرد، اعلام کرد که "دولت و ارتش سوریه از عهده وظایفی که در راستای مقابله با تروریست‌ها دارند، برمی‌آیند."

از زمان آغاز اعتراضات در سوریه و سرکوب شدید معترضان از سوی حکومت بشار اسد، ایران همراه با روسیه از مهمترین متحدان و حامیان حکومت او بوده است.

مقامات و رسانه های دولتی ایران، همانند مقامات و رسانه های دولتی سوریه، مخالفان دولت آن کشور را "تروریست" توصیف می کنند و کشورهای غربی را عامل شکل گیری اعتراضات در سوریه می دانند.

اتحادیه اروپا و آمریکا برخی از مقام های ایرانی را به اتهام همکاری با دولت سوریه در سرکوب مردم این کشور مورد تحریم قرار داده اند.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران سوریه را "خط مقدم مقاومت" در برابر اسرائیل خوانده و از حکومت آن کشور حمایت کرده است.

در جریان انفجار هفته گذشته در جلسه مقامات ارشد امنیتی سوریه در مرکز سازمان امنیت ملی آن کشور در شهر دمشق، برخی از رسانه ها از جمله منابع خبری اسرائیلی احتمال کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس - شاخه برون مرزی سپاه پاسداران ایران - در این انفجار را مطرح کردند.

ساعاتی بعد، رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، این گزارش ها را تکذیب کرد.

در انفجار در مرکز سازمان امنیت ملی سوریه، وزیر دفاع و معاون وزیر دفاع سوریه، که شوهر خواهر بشار اسدبود، و چند تن دیگر از مقامات سوری کشته و شماری زخمی شدند.

رسانه های خبری در ایران اخیرا تصاویری از آقای سلیمانی را در جریان دیدار اخیر جمعی از مقام‌های دولتی و حکومتی ایران با آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده اند.

دولت ایران از راه حل سیاسی برای بحران سوریه و اصلاحات در آن کشور به شرط ابقای بشار اسد حمایت و پیشنهاد کرده است که میزبان گفت و گو میان دولت سوریه و مخالفان حکومت آن کشور باشد.

ایران و سوریه دو متحد استراتژیک یکدیگر در منطقه خاورمیانه محسوب می شوند که از ابتدای انقلاب اسلامی روابط محکم و پایداری با یکدیگر داشته اند.





:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: