اجرای بزرگترین طرح پرورش ماهیان خاویاری در گلستان
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش ایرنا از سازمان شیلات ایران، 'علی اكبر پاسندی' افزود: اجرای این طرح با اخذ موافقت اصولی توسط شیلات كشور به موسسه جهاد نصر حمزه وابسته به وزارت جهاد كشاورزی محول شده است.

وی اظهارداشت: با اجرای این طرح یك هزار تن گوشت و 20 تن خاویار در زمینی به مساحت 20هكتار در اراضی ساحلی شهرستان بندرتركمن تولید می‌شود.

به گفته وی، گلستان ظرفیت بالقوه‌ تولید و پرورش ماهیان خاویاری را دارا می‌باشد كه با اجرای این طرح بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان به فعلیت می‌رسد و زمینه لازم برای ایجاد فرصت شغلی پایدار در این بخش فراهم می‌شود.

مدیر كل شیلات گلستان افزود: با پیگیری‌های شیلات گلستان در سفر اول و سوم هیات دولت و انجام مطالعات مكان‌سنجی پرورش ماهیان خاویاری در اراضی خلیج گرگان، گلستان یكی از بزرگترین ظرفیت‌های تولید ماهیان خاویاری را دارا است.

پاسندی افزود: این استان در مسیر توسعه تكثیر و پرورش ماهیان خاویاری می‌تواند گام‌های بلندی بردارد.

وی از اختصاص مجوز تكثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت 500 هزار قطعه در سال با وزن سه تا پنج گرم در زمینی به مساحت یك هكتار با استفاده از آب چاه در شهرستان بندرتركمن، روستای چپاقلی خبر داد و افزود: این مجوز می‌تواند در روند توسعه پرورش ماهیان خاویاری نقش موثری داشته باشد.

مدیر كل شیلات گلستان تصریح كرد: با توجه به این كه استان گلستان عمده‌ترین تولید كنندگان بچه ماهیان خاویاری در كشور است، اجرای این طرح می تواند نقش مهمی در بازسازی ذخایر دریا و تامین كننده بچه ماهیان خاویاری برای سرمایه گذاران در سراسر كشور باشد.

وی از تمام سرمایه گذاران علاقمند به این فعالیت خواست به منظور سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدام كنند.

اقتصام**9186**1319





:: برچسب‌ها: لا ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: